Po porodzie

Kobiece ciało po ciąży

Ciało po ciążyKobiety w ciąży nauczyły się pielęgnować ciało. Na przykład wcierając w skórę drogie kosmetyki, jak kremy na rozstępy dla kobiet w ciąży. Inne znalazły tańszy sposób: stosowanie oliwki. Dodatkowo ćwiczą w ciąży i dbają by nie pojawiły się rozstępy na skórze, a jak już się pojawią, to trudno – trzeba się z tym pogodzić. Nie mniej trudno się pogodzić gdy w telewizji i reklamach są serwowane wizerunki kobiet po porodzie, które rodziły. A po porodzie została im nieskazitelna cera! Tymczasem grono kobiet „zadbało” o to, żeby pokazać prawdę: Ciało kobiety po porodzie zmienia się nie odwracalnie. W Wysokich Obcasach ukazał się artykuł: Tutaj mieszkało dziecko. Zostały w nim zaprezentowane zdjęcia oraz wypowiedzi kobiet, których ciało zmieniło się po ciąży.

Wizerunek kobiety idealnej po porodzie jest szkodliwy, bo jak ma się czuć kobieta z rozstępami i obwisłym brzuchem? W prasie serwowany jest obraz matek z idealnymi ciałami. Tabu o ciele kobiety po ciąży zostało przełamane w wyżej wymienionym artykule. A dzięki zwierzeniom kobiet o zmianach po porodzie jakie zachodzą w ich fizyczności okazało się, że takich kobiet jest więcej.

Nie należy też popadać w skrajności. Nie każdą kobietę po ciąży dotknie bardzo zmienione ciało. Bywa tak, że przy pierwszej ciąży ciało nadal wygląda rewelacyjnie. Natomiast przy kolejnej zmienia się.
Warto podkreślić, że na elastyczność skóry wpływ ma wiele czynników, takich jak:

  • Uwarunkowania genetyczne – warto podpytać np. mamę czy u kobiet w rodzinie pojawiały rozstępy w trakcie ciąży;
  • Waga w ciąży – czyli dowiedzieć się ile można maksymalnie przybrać kilogramów w ciąży i pilnować prawidłowej wagi. Z reguły mówi się, że kobieta powinna przybrać około 12 kg w ciąży;
  • Dieta – pomoże Ci w utrzymaniu prawidłowego przyrostu masy ciała, ale też dostarczy witamin i substancji odżywczych. Warto, żeby spożywane produkty zawierały cynk (bierze udział w syntezie włókien kolagenowych skóry);
  • Gimnastyka – jeśli Twoja ciąża przebiega bez komplikacji – możesz ćwiczyć. Powinnaś regularnie wykonywać gimnastykę. Brakuje Ci samozaparcia? Zapisz się na zajęcia np. z jogi lub pilates dla kobiet w ciąży. W grupie łatwiej będzie Ci znaleźć motywację do systematycznych ćwiczeń;
  • Pielęgnacja – czyli masaż skóry i stosowanie kremów przeciw rozstępom lub oliwki.

A jakie Ty zaobserwowałaś zmiany po ciąży? Zapraszam do komentowania wpisu.

Po ukazaniu się artykułu „Tutaj mieszkało dziecko” do redakcji Wysokich Obcasów nadeszły listy. Niektóre z nich zostały opublikowane tutaj. A artykuł nosi tytuł: „Jak naprawdę wygląda kobiece ciało po urodzeniu dziecka?”.

Jedna z blogerek w notce jak to określiła zrobiła sobie po porodowy przegląd techniczny. Przeczytasz jej notkę tutaj. Ta sama blogerka skomentowała również artykuł „Tutaj mieszkało dziecko” przeczytasz go tutaj.  Inna blogerka napisało o brzuchu po ciąży, jej wpis znajdziesz tutaj.

Zapraszam do dyskusji o ciele po ciąży.

————————————
Zdjęcie: Paula, lat 33 z Wysokich Obcasów.

Dziękuję Ci za przeczytanie wpisu:

  • Zachęcam Ciebie do dzielenia się własnym doświadczeniem w komentarzu. Często dzięki jednemu komentarzowi powstaje wartościowa dyskusja. A ja z radością poznam Twój punkt widzenia.

  • Podaj dalej, udostępnij wpis innym potencjalnie zainteresowanym 🙂

  • Znajdziesz mnie na Facebook’u ZapytajPoloznaPL

  • Koniecznie odwiedź mnie na Instagramie nick polozna_kasia tam dziele się swoją wiedzą w postaci ktrótkich InstaStories oraz w postach. Poznasz mnie też z prywatnej strony.

  • Lubisz YouTube? Od jakiegoś czasu staram się regularnie publikować nowe filmy 🙂
    Zajrzyj tutaj.

Wybrane dla Ciebie

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Zapraszam
na darmowy kurs!

Jestem położną i kurs stworzyłam z myślą o Tobie, przyszła mamo, żeby być Twoim przewodnikiem po narodzinach, karmieniu piersią i macierzyństwie.

Kasia Płaza-Piekarzewska — Położna

P.S. W każdej chwili możesz wypisać się z kursu.